Şcoala de tonomate (I)


Media este o întreprindere privată prin excelenţă. Scopul său este de a produce plusvaloare pentru proprietar. Oricare ar fi motivul ce stă la baza deciziei de a înfiinţa un element media (ziar, post de televiziune, revistă etc.), premisa este profitul, indiferent de orientarea politică, religioasă, ştiinţifică sau literară planificată. Sunt foarte puţine exemple de elemente media ce sunt destinate promovării unor idei sau cauze, indiferent dacă realizează sau nu profit, iar acestea vin mai degrabă să întărească regula decât să o infirme. În mod normal cauza, secta, partidul, afacerea, ideile beneficiază de propriul element media numai atunci când cineva consideră că se pot obţine avantaje materiale de pe urma unei asemenea demers.

Această motivaţie este perfect normală şi se încadrează pe acelaşi nivel de moralitate cu motivaţiile ce-i determină pe alţii să se dedice unor alte profesii sau ocupaţii. Până şi în organizaţiile cu caracter filantropic apare un element care determină bunul mers al operaţiunii, reprezentat de salariile plătite angajaţilor. Acest stimulent este atât de puternic încât, uneori, activitatea va continua chiar dacă obiectivul iniţial a fost atins sau a ieşit din aria de interes.

Trebuie precizat de la bun început că un patron media care nu este stimulat de un ideal şi nu are intenţia de a crea o bază de profitabilitate pentru angajaţi, care intenţionează să utilizeze elementul media fără scrupule, doar pentru a face bani, se regăseşte pe aceeaşi treaptă a josniciei cu un medic sau avocat fără chemare pentru profesiune, care nu face altceva decât să se îmbogăţească pe baza credulităţii altora sau prin sprijinirea celor ce doresc eludarea legilor.

Publicat de: Mihai (C.T.)
Data: 17 septembrie 2010 (09:00)
Arhivat în: , , , ,

2010 BlogNews Magazine. All Rights Reserved. - Designed by SimplexDesign |

hit counter for blogger