Vândut, ambalat, ştampilat
Suspectat de ceva vreme de oareşce "relaţii speciale" cu Moscova, ce intră deja sub incidenţa actelor de trădare, Mircea Geoană nu se dezminte şi ţine cu tot dinadinsul să-şi dovedească "calitatea" de "cârtiţă".
Această nouă dovadă a duplicităţii vine pe fondul deciziei CSAT de a da curs invitaţiei adresată României, de Preşedintele Statelor Unite Barack Obama, de a participa la dezvoltarea sistemului de apărare antirachetă.
Majoritatea comentatorilor, chiar şi cei din tabăra anti-băsesciană, şi-au declarat, fără echivoc şi fără a lăsa loc interpretărilor, sprijinul pentru ducerea la îndeplinire, cât mai rapid cu putinţă, a demersurilor legale necesare pentru demararea acestui proiect.
Teodor Meleşcanu, preşedintele Comisiei de Apărare din Senat, şi-a exprimat convingerea că acordul va trece fără probleme prin Parlament şi a declarat că "Apărarea antirachetă a teritoriului este una dintre priorităţile României. Noul program al SUA, care este mult mai flexibil, răspunde necesităţilor de apărare."
Tot ca exemplu de aprobare, şi tot din partea unui adversar al Preşedintelui, poate fi evidenţiată şi declaraţia fostului Ministru de Externe, Adrian Cioroianu: "Amplasarea scutului pe teritoriul ţării noastre înseamnă responsabilizare, într-o chestiune extrem de serioasă. Ca partener al Statelor Unite, România are acum o poziţie mai bună în raport cu Federaţia Rusă."
Numai domnul Geoană are o cu totul altă poziţie şi se declară adeptul unei tactici de temporizare, aşteptând probabil indicaţii preţioase de la Moscova, cea care, vorba tătucului Ilici, ştie cine este el şi ce vrea. Citiţi şi vă cruciţi, vă rog:
"Opinia mea este că în faţa acestei decizii va trebui să avem o amplă consultare în care să implicăm şi să ascultăm vocea specialiştilor, a experţilor militari, să vedem care este şi opinia publicului românesc şi să vedem, bineînţeles, care este şi vocea Parlamentului, mai ales că prin votul Parlamentului o astfel de decizie poate fi aprobată, comentată sau amendată."
"[...] ne aflăm în faţa uneia dintre cele mai importante decizii de securitate naţională din ultimii ani în ţara noastră [...]"
"Aşteptăm detaliile acestui proiect şi o dezbatere robustă şi democratică în jurul acestei teme atât de importante. În acest moment Parlamentul României se poate considera sesizat cu această problematică şi aşteptăm din partea preşedinţiei şi a CSAT, a ministerelor de resort, detalii, evaluări şi consecinţe, costuri, avantaje şi dezavantaje."
"Sunt şi riscuri, în clipa în care adăposteşti astfel de elemente pe teritoriul naţional te expui şi la riscuri explicite din partea celor împotriva cărora se creează un astfel de scut. Este o decizie foarte importantă şi cred că numai printr-o dezbatere publică sănătoasă şi informată şi cu un vot democratic în Parlament vom putea avea o decizie finală pe acest subiect."
Ştie cineva cum a ajuns ăsta al doilea om în stat?
Această nouă dovadă a duplicităţii vine pe fondul deciziei CSAT de a da curs invitaţiei adresată României, de Preşedintele Statelor Unite Barack Obama, de a participa la dezvoltarea sistemului de apărare antirachetă.
Majoritatea comentatorilor, chiar şi cei din tabăra anti-băsesciană, şi-au declarat, fără echivoc şi fără a lăsa loc interpretărilor, sprijinul pentru ducerea la îndeplinire, cât mai rapid cu putinţă, a demersurilor legale necesare pentru demararea acestui proiect.
Teodor Meleşcanu, preşedintele Comisiei de Apărare din Senat, şi-a exprimat convingerea că acordul va trece fără probleme prin Parlament şi a declarat că "Apărarea antirachetă a teritoriului este una dintre priorităţile României. Noul program al SUA, care este mult mai flexibil, răspunde necesităţilor de apărare."
Tot ca exemplu de aprobare, şi tot din partea unui adversar al Preşedintelui, poate fi evidenţiată şi declaraţia fostului Ministru de Externe, Adrian Cioroianu: "Amplasarea scutului pe teritoriul ţării noastre înseamnă responsabilizare, într-o chestiune extrem de serioasă. Ca partener al Statelor Unite, România are acum o poziţie mai bună în raport cu Federaţia Rusă."
Numai domnul Geoană are o cu totul altă poziţie şi se declară adeptul unei tactici de temporizare, aşteptând probabil indicaţii preţioase de la Moscova, cea care, vorba tătucului Ilici, ştie cine este el şi ce vrea. Citiţi şi vă cruciţi, vă rog:
"Opinia mea este că în faţa acestei decizii va trebui să avem o amplă consultare în care să implicăm şi să ascultăm vocea specialiştilor, a experţilor militari, să vedem care este şi opinia publicului românesc şi să vedem, bineînţeles, care este şi vocea Parlamentului, mai ales că prin votul Parlamentului o astfel de decizie poate fi aprobată, comentată sau amendată."
"[...] ne aflăm în faţa uneia dintre cele mai importante decizii de securitate naţională din ultimii ani în ţara noastră [...]"
"Aşteptăm detaliile acestui proiect şi o dezbatere robustă şi democratică în jurul acestei teme atât de importante. În acest moment Parlamentul României se poate considera sesizat cu această problematică şi aşteptăm din partea preşedinţiei şi a CSAT, a ministerelor de resort, detalii, evaluări şi consecinţe, costuri, avantaje şi dezavantaje."
"Sunt şi riscuri, în clipa în care adăposteşti astfel de elemente pe teritoriul naţional te expui şi la riscuri explicite din partea celor împotriva cărora se creează un astfel de scut. Este o decizie foarte importantă şi cred că numai printr-o dezbatere publică sănătoasă şi informată şi cu un vot democratic în Parlament vom putea avea o decizie finală pe acest subiect."
Ştie cineva cum a ajuns ăsta al doilea om în stat?
Publicat de: Mihai (C.T.)
Data: 4 februarie 2010 (17:30)
Arhivat în: CSAT, Editorial, Mircea Geoană, Politică, Statele Unite, Traian Băsescu
Data: 4 februarie 2010 (17:30)
Arhivat în: CSAT, Editorial, Mircea Geoană, Politică, Statele Unite, Traian Băsescu