Şcoala de tonomate (IV)
Pe cât de fals este conceptul că un element media este un soi de tribună deschisă de la care publicul poate spune orice i-ar trece prin cap, tot atât de falsă este şi ideea că un element media este un soi de organizaţie de binefacere.
Funcţia de bază a unui element media este cea de colectare şi de transmitere a ştirilor şi urmează să vorbim ceva mai încolo despre genul ştirilor ce se pretează a fi colectate şi publicate. O a doua funcţie a elementului media este elucidarea şi comentarea ştirilor precum şi stabilirea de relaţii între acestea. În sfârşit, cea de-a treia funcţie este furnizarea de conţinut de interes general.
Pentru editor nu există piatră de încercare mai mare decât recunoaşterea unei ştiri; de cele mai multe ori aceasta ţine de un soi de instinct, ceva asemănător celui de-al şaselea simţ. Pentru a discerne, din imensa grămadă de materiale şi subiecte colectată, nu doar un element care poate suscita interesul publicului dar şi care anume nuanţă ori aspect al acestuia va avea cel mai mare impact, să fii în stare să anticipezi seara sau în puterea nopţii care va fi subiectul despre care toată lumea va dori să afle şi să comenteze a doua zi, necesită un talent deosebit.
Publicul a fost şi va fi întotdeauna avid de informaţii "calde". Nimic nu este mai facil pentru un editor decât să preia şi să "croşeteze" pe marginea unui subiect ce se află deja pe piaţă şi este comentat de toată lumea; dar nu astfel se construieşte succesul. Sunt elemente media care difuzează orice fel de ştiri dar întotdeauna cu întârziere, nu reuşesc să prindă valul interesului de moment al publicului şi toacă la nesfârşit subiecte moarte şi îngropate. Atenţia publicului poate fi focalizată numai asupra câte unui punct de critic iar interesul acestuia pentru un subiect se disipează cu celeritate; succesul unui element media constă în abilitatea de a descoperi aceste puncte critice sau promptitudinea cu care tratează subiectul, cel mai adesea din unghiuri diametral opuse.
Publicat de: Mihai (C.T.)
Data: 28 septembrie 2010 (09:00)
Arhivat în: Antitrust, Diverse, Editorial, Jurnalişti, Media
Data: 28 septembrie 2010 (09:00)
Arhivat în: Antitrust, Diverse, Editorial, Jurnalişti, Media